Lezing 7 februari 2024 - Helen Otting - EHBO uit eigen tuin

Weet je dat je met het duizendblad, het bloeden van een snijwond kan stelpen? En met een Oost-Indische kers een opkomende keelontsteking kan verzachten?

Over deze en nog eens 25 andere planten, die in heel veel tuinen staan, gaat de lezing “EHBO uit je eigen tuin”. Na afloop van de lezing weet je; wat hun werking is, hoe je ze
kan oogsten en verwerken tot een gebruiksvriendelijk middel. De lezing wordt gegeven door Helen Otting, een herborist met jarenlange ervaring en eigenaar van het kruidenbedrijf Heleno Kruiden. Behalve dat Helen ons vertelt over de verschillende planten, laat ze ons ook proeven hoe sommige smaken.

De avond wordt gehouden in Zalencentrum ‘De Ontmoeting’, Achter 't Veer 20, 4191 AD Geldermalsen.
Aanvang van de lezing is om 20.00 uur.
Voor leden is de entree gratis, niet-leden betalen € 3,50. Aanmelding is niet nodig.