Lezing 10 april 2024 - Frans Nienhuis: Tuinieren gaat niet altijd over rozen

Frans Nienhuis is hovenier en bloemist- hobbykweker van niet alledaagse-tuinplanten met een verhaal. Over zijn lezing schrijft hij: "Al meer dan 45 jaar tuinier ik en mijn interesse gaat vooral uit naar vaste planten en hun toepassing in de tuin. Door schade en schande heb ik geleerd welke planten het wel en niet doen in de tuinen waarin ik ze heb aangeplant. Ook heb ik in de loop der tijd ontdekt dat er stijlen en stromingen zijn voor wat betreft het gebruik van vaste planten. Een van de laatste ontwikkelingen is het semi wild tuinieren onder de noemer Dutch Wave, met als grote inspirator onze eigen Piet Oudolf uit Hummelo.

Maar wat zijn nu eigenlijk vaste planten? Welke eigenschappen hebben ze? Hoe kunnen we onze favoriete vaste planten vermeerderen? En wat betekent de klimaatverandering voor de toepassing vaste planten? Onder andere over deze aspecten wil ik u vanavond vertellen. Graag wil ik tijdens deze lezing ook de wat onbekendere vaste planten en mijn ervaring ermee aan u voorstellen. Ook bij mij, met mijn lange ervaring, lukt het niet altijd met elke plant. Dat hoort bij tuinieren. En tijdens deze lezing gaat het niet over rozen!"

Het Plantenwinkeltje van Frans is gevestigd in Mr. Troelstrastraat 58, 6951 GM Dieren. Tel. 06-49490331. Op zijn website kunt u alvast zijn assortiment bekijken. Voor de verkoop neemt Frans een kleine collectie mee. www.plantenwinkeltjevanfrans.n

De avond wordt gehouden in Zalencentrum ‘De Ontmoeting’, Achter 't Veer 20, 4191 AD Geldermalsen.
Aanvang van de lezing is om 20.00 uur.
Voor leden is de entree gratis, niet-leden betalen € 3,50. Aanmelding is niet nodig.