Lezing 11 januari 2023 - Anne en Lieve Adriaensens - Inspiratie voor mooie boeketten komt uit de natuur

Deze twee Vlaamse dames hebben samen het bedrijf Silene, kwekerij van bijzondere één- en tweejarige planten en zadenhandel in Mechelen, België.

Zorgvuldig oogsten van zaden, drogen, en schonen is een tijdrovend werkje, Iedereen die het wel eens zelf doet weet hoe lastig het kan zijn. Sommige zaden, zoals zonnebloemen en lathyrus laten zich makkelijk oogsten, maar voor de meeste kleinere zaden komt veel meer zorg bij kijken.

Lieve neemt u mee op inspiratiereis door de natuur en vertelt over de zaden en de boeketten die daaruit groeien. Ze staat stil bij zowel de successen als de problemen bij het opkweken van planten. Zoals wat te doen bij de grote droogte van afgelopen zomer; wel of niet water geven?

Het grote assortiment aan bloemenzaden kunt u alvast zien op de website: www.silene.be

De avond wordt gehouden in Zalencentrum ‘De Ontmoeting’, Achter 't Veer 20, 4191 AD Geldermalsen.
Aanvang van de lezing is om 20.00 uur.
Voor leden is de entree gratis, niet-leden betalen € 3,50. Aanmelding is niet nodig.