Lezing 12 oktober 2022 - Marcel Batist - Natuurlijk Nederland, overweldigend veelzijdig

Marcel Batist is een natuurfotograaf in hart en nieren, heeft oog voor detail en laat ons zien waar anderen aan voorbij gaan. Trouwe Groei & Bloei-leden zullen hem mogelijk herinneren van eerdere lezingen. Deze keer komt hij een programma verzorgen met als overkoepelend thema: Natuurlijk Nederland, overweldigend veelzijdig.

Marcel maakt al meer dan 40 jaar deel uit van de Westlandse Amateur Fotografen Vereniging en is 10 jaar lid van de Nederlandse Vereniging voor Beeld en Geluid. Zijn passie voor alles wat groeit en bloeit, probeert hij vast te leggen met de camera. Tijdens zijn vele trektochten door de vrije natuur, maakte hij duizenden opnamen van landschappen, bloemen en dieren. Uit dit veelzijdige werk stelde hij speciaal voor Groei & Bloei een bijzondere audiovisuele presentatie samen.

Het doel van deze avond is om uw zintuigen te prikkelen. Enerzijds door het kijken naar prachtige natuuropnamen, maar anderzijds ook door het beluisteren van de bijpassende, zorgvuldig gekozen muziek. Hiermee krijgt deze lezing een heel bijzonder karakter. Deze audiovisuele presentatie is een moderne, professionele, digitaal samengestelde show met diverse thematische onderwerpen. Voorafgaand aan elke show vertelt Marcel levendig over de keuze van het onderwerp. De samensmelting van ‘beeld en geluid’ krijgt daardoor een geweldige beleving.

Vanavond neemt Marcel u o.a. mee op een denkbeeldige reis door “Het bevroren laagland" en staart u verbazingwekkend naar “Verstilde wateren ". U wandelt mee door “De vlindertuin” en “De dierentuin”. Hij kroop voor u door “De Keukenhof” en snuffelde “Tussen de bomen”. Samen gluurt u mee “Over de heg” waar u een blik werpt in andermans tuin. Hij laat u ervaren wat je meemaakt als de wekker vroeg gezet wordt in de “Morgenstond”. Hij begeleidt u “Over duintop en branding” en laat u wegdromen in een “Bloemensfeer”. De combinatie van zijn fotografisch inzicht en zijn passie voor de natuur staan garant voor een boeiende avond die u zeker niet mag missen!

De avond wordt gehouden in Zalencentrum ‘De Ontmoeting’, Achter 't Veer 20, 4191 AD Geldermalsen. Aanvang van de lezing is om 20.00 uur.