bekijk online

Nieuwsbrief september 2020

Beste leden,

De eerste nieuwsbrief van het nieuwe seizoen 2020-2021 hadden wij ons heel anders voorgesteld. Normaal blikken wij terug op een succesvol zomerprogramma en delen wij de agenda van de lezingen, maar de tijden zijn veranderd.

Door de COVID-19-pandemie hebben wij u op 23 april bericht dat alle activiteiten werden opgeschort. Op 24 juni hebben wij ter voorbereiding van het nieuwe seizoen u gevraagd, door middel van een enquête, hoe u dacht over uw eigen deelname aan lezingen en/of activiteiten. Ruim 60 leden hebben daarop gereageerd en de meerderheid zou deelnemen aan een lezing of activiteit onder de geldende maatregelen. Natuurlijk zijn wij daar als bestuur heel blij mee.

Echter, op dit moment zien wij weer een voorzichtige stijging van het aantal personen dat positief getest is, houden mensen zich steeds minder aan de 1,5 m afstand en weten wij uit eigen ervaring dat afstand houden met bekenden ook heel lastig is. Zelfs minister Grapperhaus heeft er moeite mee! Wij lezen ook dat de besmettingen die ontstaan, met name binnen plaatsvinden en is er twijfel over de wijze waarop ventilatiesystemen al dan niet bijdragen hieraan.

Met deze kennis hebben wij als bestuur gemeend voor dit jaar géén lezingen en andere activiteiten te organiseren hoe spijtig wij dat ook vinden. Wij vinden het risico voor uw en onze gezondheid te groot.

Wat ik u niet wil onthouden is de activiteit die wel gewoon is doorgegaan en dat is de plantjesverkoop. Je merkt dat veel meer mensen thuis zijn en in de tuin bezig zijn want de verkoop gaat zeer voorspoedig.

Wij volgen de COVID-19-ontwikkelingen nauwgezet en zullen u half november weer een nieuwsbrief/nieuwsflits sturen met de laatste stand van zaken.

Ik wens u allen namens het bestuur van Groei & Bloei West-Betuwe alle gezondheid toe...en houd vol!

Anjo Steen
voorzitter G&B West-Betuwe